woensdag 9 november 2016

Warm de winter door..

Het valt niet mee om weer 's lekker uitgebreid tijd te maken om te freubelen. Momenteel komt er gewoon niet heel veel uit mijn handen...of het lijkt zo. Ik ben namelijk bezig aan twee grote projecten. Binnenkort laat ik je er iets over zien...

Pleegje was precies een maand bij ons toen ik weer kans zag om een haaknaald en een bol wol te pakken. Ik begon met het haken van een muts voor pleegje. Patroon is makkelijk en leuk om te maken. Nu weet ik ook hoe je een reliëf stokje haakt :)


Toen ik bijna klaar was vond ik hem toch veel te krap, alles uitgehaald en opnieuw begonnen. 

Ik haakte met haaknaald 4.0 en Stylecraft. Eerst had ik het patroon netjes gevolgd en gestart met 12 stokjes, later toch 13 stokjes gemaakt. Ik heb ook zeker 4 toeren extra gehaakt na toer 10. Het wordt anders echt een klein mutsje. 

Patroon is van Renate (hier).

Nu het echt koud is wil pleegje de muts op, maar eerst vond 'ie het helemaal niks. 


Een mooi project om de haaknaald weer 's op te pakken!

Creatieve groetjes,
Juf Leej

2 opmerkingen:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..