donderdag 11 augustus 2016

Sterrendeken

Vandaag presenteer ik een groot project. Voor mijn nieuwe neefje haakte ik een deken. Hij is lekker groot zodat hij straks ook in een ledikantje past. 



 Het uitzoeken van de kleuren is al erg leuk. Zou het blauw worden of roze? 




Van te voren haakte ik de deken, de rand zou ik pas doen als de baby geboren werd. Ik haakte de corner-to-corner stitch. 



Wolplein geeft met dit filmpje een hele goed uitleg over deze steek:



De rand heb ik eerst met wit een rij halve stokje gehaakt. Daarna 5 stokjes in één steek, eentje overslaan, een halve vaste, eentje overslaan en weer 5 stokjes etc. 

Patroon voor de sterretjes vind je hier







Ik haakte met haaknaald 5. En als materiaal heb ik softfun gebruikt: 12x lichtgrijs, 1x wit en 1x donkerblauw. De sterretjes ook van dat materiaal, behalve de zeegroene, dat is Catania. Deze kleur had ik ook voor de uiltjes gebruikt die op zijn kamer hangen. 



Creatieve groetjes,
juf Leej

7 opmerkingen:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..