maandag 28 april 2014

Brooddeeg hartjes

Alweer bijna een week geleden dat ik iets van me heb laten horen. Je moet het me maar niet kwalijk nemen hoor, er is weer een nieuwe neef/nicht opkomst en daarvoor ben ik hard aan het haken. Laat ik jullie binnen nu en twee weken zien, want binnen die tijd zal de nieuwe wereldburger zich wel hebben gemeld. 

Op deze internetsite vond ik een heel leuke beschrijving om brooddeeg hartjes te maken.



 Op een goeie vrije dag heb ik het eens uitgeprobeerd. Fotobeschrijving verteld al genoeg denk ik...









Er is alleen één ding fout gegaan...in plaats van op de laagste temperatuur had ik mijn oven verkeerd ingesteld en stond 'ie op de hoogste temperatuur. Dat begon opeens lekker te ruiken. Ik heb daarom ook een deel van de hartjes weg moeten gooien omdat ze een beetje bruin geworden waren. 

Creatieve groetjes,
juf Leej

3 opmerkingen:

  1. Brooddeeg is zo leuk om mee te werken. Je kan het daarna makkelijk een kleurtje geven en als je het daarna lakt blijft het heel lang goed. Want brooddeeg trekt wel vocht aan door het zout

    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip Danny! Dit is de eerste keer dat ik ermee werk..

      Verwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..