maandag 10 maart 2014

Barbie: Flamingojurk en hoed (patroon)

Ik haakte nog meer kleding voor de barbie. Het is best lastig om juiste patroontjes te vinden. Het komt heel erg aan op de juiste haaknaald en draad of de maat klopt. Ik vond hier een leuk patroon voor een mooie jurk voor Barby. 


En dit is 'm geworden. En ja, ik heb weer aan het patroon lopen knutselen. Barby heeft een onmogelijk lijf en het is best lastig om daar iets passends voor te maken. Daarom is de jurk langer geworden dan in het patroon stond. 

Ik maakte een bijpassende hoed. 


Het basismodel van de hoed komt hier vandaan. Maar ook dat heb ik weer een eigen draai aangegeven. Hier het patroon:
 
1. MR + 9 stokjes (1e stokje = 3 losse) (9)
2. in elk st, 2 st (18)
3. 18 st (18)
4. 1 st, 2 st in één st (24)
5. 24 st (24)
6. 2 st in elk st (48)
7. 2 st in elk st (96)

Met een andere kleur een randje haken: om en om een halve vaste/stokje haken.

Bloemetje komt van de site van de 'basismodel hoed'. 

Creatieve groetjes,
juf Leej


3 opmerkingen:

  1. Die kan zo gaan paraderen op de boelevard ;-)
    Weet je wat ook nog eens lastig is aan Barbie? Haar maten zijn in de loop der jaren verandert (ze ziet er tegenwoordig iets minder ongezond uit dat vroeger), de patronen die op het web en in boekjes te vinden zijn zijn voor verschillende Barbie-tijdperken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O! Vandaar! Ik dacht dat het aan haaknaald/draad lag...

      Verwijderen
  2. Cute! I love making and seeing Barbie clothes:@)

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..