maandag 14 oktober 2013

Mijn swap-pakketje

Sorry-sorry-sorry...ik kon mijn belofte niet nakomen. Ik had beloofd om woensdag te laten zie wat ik in elkaar had geknutseld voor de swap. Laptop doet het weer prima, maar we zaten een dag zonder internet. Het was een storing. We hebben nu weer internet plus een week vakantie, dus een goede combinatie om het bericht toch te plaatsen. 

Mijn swapmaatje hield van iets vrolijks. Nou, ik ook! Dus maakte ik het volgende voor haar:


Ik heb hem 'twee-zijdig' gemaakt, met aan de ene kant:


En aan de andere kant:


De bloemetjes heb ik twee keer gehaakt en aan elkaar vast gemaakt, met koordje ertussen. 


Een exact patroon van dit complete geheel is er niet. Ik heb overal wat vandaan gehaald. Het is dus een beetje van internet en een beetje van mezelf geworden.

Hier haalde ik mijn inspiratie vandaan:

Vogelhuisje

Vogeltje

Lieveheersbeestje

Bloemetje

Blaadje

Nogmaals: meestal heb ik niet braaf het patroontje gevolgd, maar naar eigen inzicht gehaakt. 

Verder moest je ook een patroontje opzoeken en wat katoen mee sturen. Ik heb wat patroontjes van sleutelhangers opgezocht en er een 'boekje' van gemaakt. Plus allerlei dingetjes die je gebruikt om een sleutelhanger te maken. 

Verder heb ik afgelopen weekend het recept van de Framboos Kwarkboltaart uitgeprobeerd. Het recept komt uit de Allerhande en vind je hier. Ik had alleen geen bolvormige schaal met 1.5 liter inhoud. Daarom gewoon in een taartblik gedaan. En in plaats van verse frambozen een doosje diepvriesframbozen gebruikt. Was heerlijk! Hij is wel machtig, maar dat komt denk ik door de volle Franse kwark. 

Creatieve groetjes,

juf Leej

1 opmerking:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..