woensdag 25 september 2013

Omslag Groeiboekje

Vandaag wil ik jullie geen snail-mailidee meegeven, geen recept..maar dit keer gewoon weer iets laten zien wat ik heb gehaakt. En misschien vind je het zo leuk dat je het zelf ook gaat maken, want moeilijk is het niet! Als je onderstaande tekst leest en de foto's bekijkt, kun je zelf aan de slag! Bij wijze van een tutorial ;)

Zoals de titel al zegt: de omslag van een groeiboekje. Hier is'tie dan!



Mijn zusje had een gehaakte omslag gezien op het consultatiebureautje. Dat vraag je dan gewoon aan je zus die gek van haken is. De kleuren heeft zij uitgezocht. Ik heb het gemaakt met acryl van de Action. En met haaknaald 2.0mm allemaal stokjes gehaakt. 
Waar ik tegenaan liep is dat ik niet geteld had en toen automatisch ging meerderen en minderen. Kreeg het er warm van! Want er zitten zoveel uren in zo'n werkstuk! Volgende keer tellen dus! En ik had me wel even verkeken op de uren werk die erin zitten. 


 Ik vind de applicatie zo schattig! Ik vond hem op Pinterest. En kwam zo op deze website terecht. Het is een Duitse website, dus had er al een zwaar hoofd in. Maar het was een telpatroon en daar kwam ik wel uit. En eigenlijk heel simpel....waarom kan ik dat zelf niet verzinnen?!


Hoeveel toeren ik gehaakt heb? Ik zou het niet weten! Ik heb ook niet geteld. Ik heb het even groot gemaakt als de plastic kaft die om het boekje zit. De plastic kaft heb ik er voor de stevigheid lekker onder laten zitten. 


En wat doe je als je lapje een beetje ongelijk wordt? Geen nood! Ik heb het lapje met de plantensproeier nat gespoten. Je merkt meteen dat je het dan heel makkelijk kunt vormen. Daarna met knijpers vast gezet aan het plastic kaftje. Een nacht laten liggen. De volgende dag langs de zijkant vasten gehaakt zodat het een omslag werd. 



Zo'n omslag kost je in geld heel weinig. Er zit een bol blauwe acryl van de Action in en de applicatie is ook met dezelfde wol, dan andere kleur, gehaakt. Maar verkijk je niet op de tijd! Dat viel bij mij wel even tegen.  

Koordjes aan de zijkant zijn 30 donkerblauwe losse en daarlangs met witte wol halve vaste gehaakt. 

Als je ook een omslag gaat haken voor een Groeiboekje, laat me het resultaat zien! Ben benieuwd! Voor een meisje lijkt me ook leuk om te maken: hartjes, bloemetjes en vlindertjes. Maar ja, ik had een neefje. 

Creatieve groetjes,

juf Leej

1 opmerking:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..