dinsdag 27 augustus 2013

Gratis knijpermandje

Het voordeel dat je in een rustige periode zit is toch wel dat ik veel tijd heb om creatief bezig te zijn. Zoals vele creatieve mensen heb ik héél veel ideeën, maar soms ook helemaal geen tijd om ze uit te voeren. Ben met verschillende dingen tegelijk bezig. Maar voor vandaag wil ik jullie iets laten zien wat ik zojuist van mijn to-do-list heb weggestreept. 

Wat is dat dan? Nou..een gloednieuwe knijpermand gemaakt. En wel...helemaal gratis! Met dank aan de Kruidvat, Primera, Spar, de groenteboer van de markt en bakker. 




Je begrijpt het vast al. Dit leuke mandje is gemaakt van plastic zakjes. Deze heb ik in stroken geknipt. Hoe je dat het beste kunt doen, vind je op deze site. 




Een idee heb ik hier opgedaan. En eerlijk gezegd alleen het begin gevolgd. Het patroon op die site is geschreven voor Zpaghetti-haken. Maar als snel kwam ik erachter dat het best lastig is om met plastic zakjes te haken. De groene plastic zak ging het lekkerste. Was dun zakje en lekker flexibel. De blauwe van Primera was drama, die was te dik en daardoor te stug. Dat zie je gewoon al aan de foto's! Ik heb met haaknaald 6.0 gehaakt. 



Het is geen prijswinnaartje vind ik zelf. Laat mij maar lekker met katoen haken. Maar voor een knijpermandje vind ik het prima gaan. Hier word je in ieder geval vrolijker van dan van een leeg ijsbakje!

Nog paar foto's:




Als laatste heb ik een heéél leuk en creatief blog gevonden voor onze snailmailers. Daar krijg je pas inspiratie van. Kijk maar snel op het blog van Anne en krijg spontaan zin om te snailmailen!

O ja...ik voel gewoon aan mezelf dat er in september een zelf verzonnen tutorial aan zit te komen!

Creatieve groetjes,
juf Leej

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..