dinsdag 23 juli 2013

P@k & Pl@k

Ik had, voordat ik dit blog begon, bedacht dat ik veel zou gaan schrijven over haken. Maar er zijn nog zoóóveel andere leuke creatieve ideeën. Wat dacht je van het volgende:

Wel eens gehoord van P@k & Pl@k lijm? Je kunt er hele leuke dingen meemaken, of pimpen moet ik eigenlijk zeggen. Het is een soort lijm waarmee je allerlei dingen kunt beplakken. 

Wat heb je ervoor nodig? 
P@k & Pl@k lijm, kwastje (ik gebruikte een groot penseel van de Action) en papier, het beste werkt cadeaupapier omdat dat dun is (Pas op! Hierdoor raak je vanzelf verslaafd aan het kopen van allerlei leuk cadeaupapier)

Hoe doe je het?
Je begint met het scheuren van allerlei kleine stukjes papier. Stukje voor stukje instrijken en opplakken. Heel eenvoudig, maar wel leuk om te doen. 

Hieronder mijn creaties:



 Een simpele mok die ik kreeg als reclamemateriaal. Voor een mooie afwerking heb ik deze mok als laatste wel een vernislaagje gegeven. Hij functioneert nu als pennen'bak'. 



Dit is een notitieboekje. Voor- en achterpagina gevuld met reclame en een doorschijnend kaft. Over de reclame heb ik met P@K & Pl@k-methode cadeau- en kaftpapier overgeplakt. Op het doorschijnend kaft een lintje. 






 En nog een exemplaar, maar dan in andere kleuren. 


Lang leve reclamemateriaal! Je kunt er zoveel kanten mee op!

Mijn projecten zijn maar heel klein. Maar je kunt er zelfs meubelstukken mee opknappen. 

Ook zin om met P@k & Pl@k lijm aan de slag te gaan? Dit is de site van P@k & Pl@k lijm. Hier kun je ook heel veel inspiratie op doen!

Verder heb ik al eens meer geschreven over de blog van Tante Jannie. Zij heeft nu ook een snailmail-site. Hier kun je je opgeven voor het snailmailen. Natuurlijk ga ik dat ook proberen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..