dinsdag 16 juli 2013

Kusudama vouwen

Tijd voor een nieuw blog! Ik had verwacht dat ik heéél veel zou gaan haken deze vakantie, maar dat valt tegen. Heb er nauwelijks tijd voor. Ik wil jullie wel iets laten zien wat ik al een tijdje terug heb gemaakt. 


Ik kwam hem tegen op deze inspirerende site. Er worden helaas geen nieuwe berichten meer opgezet, maar er staan héél veel ideeën op! 

Ik had cadeaupapier die je aan twee kanten kunt gebruiken. En cadeaupapier vouwt fijn. Een heleboel bloemetjes gemaakt. Je bent er best even mee bezig. Eerst een heleboel papiertjes op maat maken. Ik had hiervoor een malletje van karton gemaakt, dan hoef je maar één keer heel precies te meten. Vouwen en aan elkaar plakken. Met het plakken gebruikte ik paperclips, anders moet je zolang wachten totdat het goed blijft plakken. 



Na een heleboel bloemetjes vouwen, kun je ze aan elkaar plakken. Ik heb er een wit lint tussen geplakt. Achteraf spijt van, ik vind het te grof. Maar durf hem niet meer uit elkaar te halen. 


Dit is de originele (Engelse) site. Staat duidelijk op beschreven hoe je het moet maken en verschillende variaties. 

O ja, is ook leuk om met kinderen te maken. Na een paar keer voordoen kunnen ze het zelfstandig. 

2 opmerkingen:

  1. origami is een oude liefde van mij en doordat mijn moeder een doos mee bracht met allemaal oude werkje van mij is het weer gaan kriebelen. Misschien maak ik binnenkort ook wel zo een mooie kusudama als jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. origami is een oude liefde van mij en doordat mijn moeder een doos mee bracht met allemaal oude werkje van mij is het weer gaan kriebelen. Misschien maak ik binnenkort ook wel zo een mooie kusudama als jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..