donderdag 3 augustus 2017

Recept: Bami

Gewoon bami, zonder pakje of zakje. Heb verschillende varianten gehad in het verleden, maar deze blijft favoriet. Ik begon met dit recept, maar ik vond er te weinig groenten inzitten, met wat aanpassingen komt dit recept eruit rollen. 

Recept Bami (voor 2 personen)

Wat heb je nodig?
- 250 gram (fijne) mie

- 1 grote ui
- 200 gram champignons
- 1 winterwortel
- flinke hand (diepvries)doperwten
- 2 teentjes knoflook
- 150 gram hamreepjes of blokjes
-  (minimaal) 4 plakken ontbijtspek
- 1 theelepel sambal
- 2 theelepels kippenbouillonpoeder (of half blokje)

Hoe ga je het doen?
1.Kook vooraf de mie. Omdat ik de wortel graag gaar op mijn bord wil hebben kook ik de stukjes winterwortel mee met de mie. Voeg wat olijfolie toe, dan plakt het wat minder aan elkaar.  
2. Snij de plakken ontbijtspek in stukjes en bak ze op in een pan. Voeg hierbij de gesnipperde ui, knoflook  en sambal toe.
3. Snij de champignons in plakjes en doe ze eveneens in de pan. Even goed door laten bakken. 
4. Erwten erbij en nog een minuut of 5 goed verhitten. Roer ook de bouillonpoeder er doorheen. 
5. Als laatste voeg je de gekookte mie, wortel en hamreepjes toe. Verhit nog een paar minuutjes. En je kunt eten. 

Tips:
- Speel met de hoeveelheden. Wij vinden dit lekker en pittig genoeg, maar smaken verschillen. 

- Lekker met satésaus erbij!
- Bami met nasikruiden is ook erg lekker. 

Eet smakelijk!

juf Leej


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..