vrijdag 19 september 2014

Kleurtjes sorteren

Voor mensen die verslaafd zijn aan haken, herkennen dit wel...

(En dit is alleen nog maar mijn katoen-voorraad)

Zoals je ziet ben ik dol op kleurtjes! Maar zo zachtjesaan wordt het onoverzichtelijk. Ik haak veelal met Catania en de laatste tijd ook Phil Coton 3. Vind ik persoonlijk heel fijn haakgaren. 


Na diep nadenken weet ik meestal nog wel waar welk bolletje katoen vandaan komt. Maar om via internet dat ook meteen de juiste kleur te vinden is toch lastig. (Ik doe namelijk mijn bestellingen altijd via internet, geen handwerkwinkel in de directe omgeving)

De eerste oplossing was dit:


Maar hoe meer bolletjes, hoe meer labels en hoe minder overzichtelijk. 

Tot ik dit idee tegen kwam:

Handig verzonnen Hilde!

Ik ben er maar's voor gaan zitten. En ja hoor! Ik heb ook van die kaarten (misschien niet zo mooi als die van Hilde, maar tóch kleurenkaarten!). En zoals je ziet: nog ruimte genoeg voor nieuwe kleurtjes!




Ik heb ieder kleurtje kunnen vinden. Behalve dit mooie kleurtje blauw (Catania). Ik twijfel of het jeansblauw of wolkenblauw is. Wie weet dit?



Creatieve groetjes,
juf Leej

2 opmerkingen:

  1. Hé wat een goed idee met die draadjes aan een kartonnetje!
    Ga ik ook eens doen, ik denk met mijn DMC.
    Katoentjes heb ik wel veel, maar meest aangebroken bolletjes waar je echt niet veel meer mee kunt dan opmaken in een restjesdeken....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben de laatste tijd ook steeds aan het haken. Ook voor de klas. Zo begon ik met telmuizen. alom bekend. Deze week heb ik Hennie de heks af. hij is super leuk geworden. Voor al mijn wol heb ik een ladenkastje bij Jysk gekocht. Ik geniet van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..