donderdag 3 juli 2014

Tas XS

Een tijdje terug won ik het boek: Haken en Kleur. Ondertussen heb ik tijd gevonden om er wat uit te haken. Een schattig tasje voor m'n zusje. Ze is er helemaal happy mee! 



Patroon is niet heel simpel, heb bij de eerste granny toch echt even moeten puzzelen. Gelukkig staat er in het boek een beschrijving plus een tekening, vult elkaar goed aan. 


Er staat overigens geen beschrijving van de bovenkant van het tasje bij in het boek. Wel van de hengsels en van het randje, maar niet de toeren er tussen. Die heb ik dus zelf maar wat verzonnen. Door het te minderen krijg je een wat boller effect. 




Vinden jullie het ook altijd zo moeilijk om de juiste kleuren te combineren? 
Houdt je de bollen bij elkaar en staat het prima, maar ga je haken dan blijkt dat bepaalde kleuren niet in het plaatje passen. Wit is bijvoorbeeld zo'n kleur. Leuk als detail, maar lang niet altijd even mooi in de hoofdrol. 


Ik ben nog iets aan het haken uit het boek. Toen ik het zag staan dacht ik: wow..die is leuk! De wol is ondertussen op, maar ik denk dat ik van 't weekend aan nieuwe kan komen. 


Fijn weekend!

Creatieve groetjes,
juf Leej

2 opmerkingen:

  1. Dat is een vrolijk, mooi tasje! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zusje daar blij mee is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig tasje, maarre...wil je contact met me opnemen? Dan kan je een grotere tas proef haken als je nog zin en tijd hebt. Ik hoor graag van je.
    Greetzz MG (madebymg.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..