donderdag 10 juli 2014

Gekleurde sjaal

Wat gaaf dat er steeds meer 'officiële volgers' komen! En wat gaaf dat er telkens van die lieve reacties binnen komen. Wordt erg gewaardeerd. 

Ik heb vorig week dinsdag een bol wol gekocht (Sparkle-Zeeman). Fel roze, met glitter! Een heerlijk kleurtje. En ik wist meteen wat ik ervan ging maken. Deze sjaal. Nadeel van deze wol is dat 'ie een beetje prikt. Komt door het glitterdraad. Daarom heb ik het randje met katoen gehaakt en dat lost het probleem eigenlijk al op. 



Patroon komt uit het boek Haken en Kleur. Een heel simpel patroon. Ik heb meestal twee haakwerkjes in m'n jeanstas (deze dient als haaktas). Eentje voor het praten&breien en eentje voor haken&tellen. Eigenlijk simpel gezegd: een makkelijk haakwerkje en een haakwerkje met wat meer uitdaging. Dit patroon valt onder praten&breien. Je hoeft alleen maar tot 5 te tellen. 
En mocht je beginnend haakster zijn: dit patroontje is ook geschikt voor beginners!


Ik heb het patroontje niet helemaal gevolgd. In het boek staan 60 toeren, ik ben tot 45 gegaan. 


O ja, ik moet nog wat bekennen. Ik was al aan zo'n sjaal begonnen. Heel andere wol (Scheepjes, softfun) en had daar één bol van gekocht om het te proberen. Ideaal wol. Maar hij was op, dus ik moest even wachten tot mijn voorraad werd aangevuld. En in die tussentijd heb ik dus deze gemaakt. Nu is het tijd om de andere nog af te maken. 



Creatieve groetjes,

juf Leej


1 opmerking:

  1. Leuk is ie geworden. Ik ben hem zelf met ice yarn aan het maken, katoen met gekleurde pailletjes aan de draad. Ik twijfelde ook of ik de zestig toeren vol zou maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..