woensdag 5 maart 2014

Barbiejurkje met legging (patroon)

Langzaam groeit het aantal volgers van mijn blog. Van harte welkom! Erg leuk dat jullie mij volgen. Daarnaast weet ik dat er ook een heleboel mensen mijn blog volgen zonder 'officieel volger' te zijn. Het stimuleert mij om verder te gaan met creatief bezig te zijn en zo af en toe verzin ik 's iets nieuws. Zoals bijvoorbeeld het onderstaande patroon. 

Van de keer iets heel anders gehaakt. Maar ook dit is super leuk om te doen. Een barbiejurk met een legging. Ik begon aan een patroon, maar gaf er een eigen draai aan. En ik merk dat ik dat met alle patroontjes voor barbie begin te doen. Je voelt je een echte kledingontwerper. 



Het patroon van het bovenstaande jurkje:

Patroon Barbiejurk

Wat heb je nodig?
* 2 kleuren katoen (ik gebruikte Amy - Zeeman)
* Haaknaald 2.5
* 2 kleine drukknopjes (kun je bijvoorbeeld bij Hema kopen)

Hoe ga je het doen?
1. 34 losse + 1 keerlosse
2. Keren, 34 v (na elke toer 1 keerlosse, dit geef ik verder niet meer aan)
3 - 8 34 v (34)
9. 12v, 10 samen haken, 12 v (29)
10. 29 v
11. 10 v, 8 samen haken, 11 v (25)
12 - 14. 25 v (ik heb toer 13+14 met andere kleur gehaakt)
15. 2v in elke v (50), nu met een hv een cirkel maken, vanaf deze toer rond haken
16-30. 50 v (50) 


Zet de drukknopjes vast bij toer 1/2 en toer 12/13. Werk de draden weg en het jurkje is klaar!

Let op: niet alle barbies zijn hetzelfde! Dus tussendoor moet je af en toe even passen en daarbij eventueel meerderen of minderen. 



Patroon voor een legging vind je hier

Creatieve groetjes,

juf Leej




6 opmerkingen:

  1. Zo, die dame is klaar voor het zonnetje :-) Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. krijkg steeds cookies accepteren maar daarna gebeurd er niks,zie geen patroon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet wat er misgaat. Ik kan het hele bericht inclusief patroon gewoon lezen.

      Verwijderen
  3. Wat bedoel je met '10 samen haken"? Ik ben een beginner. Ik wil best mijn naam geven hoor, maar dat lukt hier niet. Ik heb geen google account en ook geen url. Dus "anoniem" was de enige andere keuze. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bedoeld u met 10 samen haken

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..