maandag 17 februari 2014

Opruimtip: handigheidje voor in je keukenkastje

Na de serie luiertaart heb ik zin om weer over iets heel iets anders te bloggen. En vandaag een keer een blogbericht over opruimen...past precies bij deze mooie voorjaarsdagen! Tenminste..bij mij beginnen de voorjaarskriebels al wel te jeuken. 

Zoals je al eerder heb kunnen lezen, neem ik met een creatieve en praktische blik mijn huishouden eens door. 

Het rommellaatje is écht al in geen twee weken rommellaatje meer (dit was de eerste opruimtip, lees 'm hier!)! Iedere keer als ik dat kastje opentrek, krijg ik een voldaan gevoel. Tijd om een ander kastje op te ruimen. 

Vandaag pak ik een ander keukenkastje aan. Onder mijn aanrechtbak heb ik al mijn schoonmaakattributen gezet. Twee emmers, afwasteiltje en allerhande schoonmaakmiddelen. En eigenlijk wil ik dat in één kastje houden. Het behoedt me namelijk voor het kopen van flessen die ik maar één keer gebruik. Prima, maar toch zit er een nadeel aan dat kastje. Het is namelijk niet praktisch! Alles past erin, maar de twee flessen schoonmaakmiddel die ik het meest gebruik staan vooraan. En wel voor de emmers. Je snapt het al, heb ik de emmers nodig, heb ik standaard die twee flessen in mijn handen. Aan de slag dus!


Ik heb een tijdschriftcassette gekocht, verder had ik ook dubbelzijdig tape nodig en wat plakplastic. Zonder plakplastic kan ook, maar dan zie je het dubbelzijdig tape zitten omdat ik een doorzichtige cassette heb gekocht. Verder spreekt het wel voor zichzelf. Tot nu toe vind ik het ideaal werken. Ik heb die flessen heel wat minder in mijn handen dan voorheen! En nog een bijkomend voordeel is dat ik minder diep moet bukken. Hoe hoger je de tijdschriftcassette hangt hoe minder je moet bukken. Echt plek besparen doet het niet, want die cassette neemt nu die plek in. Maar praktisch is het zeker!



Het idee heb ik van The Mrs Makes

Heb jij ondertussen ook handige opruimtips gevonden? Ik ben benieuwd....

Creatieve groetjes,
juf Leej

PS: sorry voor de donkere foto's. Het weer was zó donker tijdens het maken van de foto's  plus mijn keuken is een donker hokje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..