vrijdag 14 februari 2014

Luiertaart: decoratie, knuffeldoekje en laatste tips..

En jullie heb nog één bericht van mij te goed over de luiertaart. Daar is'tie dan! Vandaag ga ik het hebben over de kleine 'gewone dingetjes' op de luiertaart, het knuffeldoekje (omdat ik die al eerder op dit blog heb laten zien) en geef ik nog tips hoe je de spulletjes op de luiertaart kunt bevestigen, zonder dat het er af rolt tijdens het vervoeren.  


Vandaag wat globale dingen. Ik had al een tijdje van de tevoren wat kleine roze/blauwe dingen aangeschaft. Zo hoef je niet stress-stress op het laatste moment naar de winkel. Dat is vooral frustrerend als de baby juist in het weekend komt, als alle winkels al dicht zijn. Trouwens, met deze luiertaart ben ik denk ik wel 3 á 4 weken bezig geweest. Er zit behoorlijk wat tijd in. Dit zijn de dingetje die ik van te voren had aangeschaft:

- Ballonnen
- Kaarsjes (die je nogal eens op een verjaardagstaart ziet)
- Vlaggetjes

Die heb ik verdeeld over de taart. Je zult wel merken, de meeste spulletjes zet je bovenop de eerste laag van de taart omdat dat het stevigst staat. Daarom is het leuk om de bovenste lagen met wat kleinere dingen te decoreren. 




Natuurlijk had ik er ook een pak muisjes erbij gekocht. Het hoort er gewoon bij!

Wij hadden er ook nog een cadeaubon bij gestopt. Even leuk blauw papiertje erom heen. Altijd leuk om te krijgen, toch?!

Als laatste het knuffeldoekje. Die komt jullie vast bekend voor, want die is al eerder op dit blog voorbij gekomen. Je kunt er hierover lezen. Ik had vandaag wat meer tijd voor foto's. En had zowel een roze als blauwe versie gemaakt. 


Hoe maak je nou al die spulletjes vast op de luiertaart? De meeste dingen maakte ik vast met satéprikkers/cocktailprikkers. Hiervoor moest ik wel soms een pamper er even uit halen, losmaken, satéprikker ertussen en weer opnieuw oprollen. Het knuffeldoekje heb ik trouwens helemaal niet vast gemaakt, die 'frommelde' ik tussen de pampers. Het potje was het lastigst. Ik begon met dubbelzijdig tape aan de onderkant en zijkant. Dat hield een uur en daarna zakte het weer scheef. Met een elastiekje, om de onderkant van de deksel en een pamper,  bleef het beter zitten. 

Als laatste de taart inpakken in folie..en de kersverse ouders gaan verrassen.



En dan het vervoer. Een hele klus. Stel je voor dat je die luiertaart toch 's zou laten vallen? Of dat'ie bijvoorbeeld van het bord afglijdt. Met een goede chauffeur kom je al een heel eind. 

Cadeau viel heel goed in de smaak! Heb er een voldaan gevoel over. Kun je niet haken? Met kleine cadeautjes kun je er ook eentje maken. Inspiratie kun je opdoen op de volgende site: www.luiertaartmaken.nl. En als je even googled op 'luiertaart' kun je hele leuke exemplaren vinden. Mocht je er ook eentje maken en foto's ervan hebben, dan vind ik het leuk om hem te bewonderen (en ook ter inspiratie).


Fijn weekend en creatieve groetjes,

juf Leej

2 opmerkingen:

  1. Wow! Hij is echt fantastisch mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een hele mooie taart geworden. En ook zo fijn dat het vervoer ook goed gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..