maandag 24 februari 2014

Lekkere cadeautjes

Je zult vast raar gekeken hebben toen je de titel van dit blogbericht las. Ik zal je daarom maar snel uitleggen waarom ik voor deze titel heb gekozen. Dit blogbericht gaat namelijk over cadeautjes die alles te maken hebben met eten. 

Afgelopen tijd gaf ik drie cadeautjes weg, die ik snel fotografeerde voordat ze de deur uit gingen. 

Nummer één is de dinerbon. Wij hadden er gekregen voor ons huwelijk. En daarvan hebben we erg genoten. Vandaar dat we deze onthouden hebben om ook 's weg te geven. Een bon is maar een bon, en daarom verpakte ik hem met een beetje creativiteit.



Op internet zocht ik een kleurplaat met een vork en mes, uitprinten op (dun) karton plakken, aan de andere kant aluminiumfolie en uitknippen. Ik plakte er een toepasselijk gedichtje bij van plint.nl


Summertime

Samen onder de pannen
Samen aan de fles
Zingend in de keuken
Vorkie en mes

Frank Erhart

Cadeautje nummer twee was een pot vol. Op Pinterest zag ik wel 's iets voorbij komen van Amerikaanse afkomst. Maar hij is er ook gewoon in Nederland! Wat is een pot vol? Dat is een pot met daarin alle ingrediënten (een klein aantal ingrediënten moet de ontvanger zelf toevoegen zoals bijv. zonnebloemolie) voor een bepaald gerecht. In dit geval koos ik voor Brownies, maar er is er ook eentje voor koekjes. Kijk maar 's hoe leuk:







Je stopt laagje voor laagje in de pot. Bij brownies krijg je dan de combinatie bruin/wit. Ieder laagje moet je 'aanstampen'. Het advies was met een citroenstampertje (die van de ijsthee) Maar die had ik zo snel niet, dus heb ik met vingers/lepeltje gedaan. Met zo'n stampertje krijg je denk ik toch wat nettere lagen, dus heb die maar meteen meegenomen bij de Action. 
Het idee komt van Gewoon Marieke. Je kunt kiezen uit verschillende varianten van een pot vol:


Let op! Je móet echt een pot gebruiken van 650 ml (ik gebruikte een grote Goedland-pot), anders gaan je laagjes schuiven, of past het er niet in. Om te controleren of je pot groot genoeg is doe je er eerst 650 ml water in. 

(Patroon van het dekseltje komt later op dit blog te staan)

Het laatste cadeautje was een mandje slagroomtaart voor iemand die van bakken houdt. Ik kocht alle ingrediënten voor een slagroomtaart en stopte dit in een mandje. Simpel maar leuk om te geven en te ontvangen!


 De volgende dingen zaten in het mandje:
* Mix voor biscuitdeeg
* Hagelslag
* Mix voor banketbakkersroom
* 2 kleintjes jam
* Blikje mandarijntjes
* 2 pakjes slagroom
En ik had er nog wat geschaafde amandelen er overheen gestrooid. 



Creatieve groetjes,

juf Leej


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..