donderdag 30 januari 2014

Recepten (2)

En ja hoor, al heel wat recepten uitgeprobeerd. Het lijkt wel een verslaving te worden. (Ben benieuwd hoelang het duurt..) Tijd om ze weer met jullie te delen. 

De vorige keer schreef ik nog dat ik niet snel een recept uitprobeer voor het hoofdgerecht, heb ik dat nou tóch maar 's gedaan. Op www.leukerecepten.nl komt af en toe een light recept te staan. Dat zijn gerechten waar niet meer dan 500 calorieën per maaltijd inzitten. Nu ben ik daar niet zo heel erg mee bezig, maar het recept van de Light Lasagne zag er lekker uit. 



Recept is voor vier personen, dus ik heb het beetje terug zitten rekenen naar twee personen, maar dan kloppen niet alle verhoudingen meer. Daarom was de smaak misschien niet optimaal, dus dat raad ik je niet aan. Ik kon ook geen gerookte kip vinden in de winkel en had daarom maar gekookte kip meegenomen, was ook lekker. Hij was goed te eten en smaakt het met spinazie heel gezond! 

Ik maakte ook Tiramisu. Niet zo heel bijzonder, want daar zijn wij beiden dol op. Dit keer maakte ik het zonder rauwe eieren. Recept haalde ik hier vandaan. Ik heb van alle hoeveelheden de helft gepakt omdat we maar met z'n tweetjes zijn. Ik vond het toch leuk om er een andere draai aan te geven, dus heb ik Tiramisu in vier whiskeyglazen gemaakt. Scheelt wel veel in lange vingers. Want ik heb er per glas maar 3 nodig gehad. 



Smaak was goed, maar hij vulde veel meer dan Tiramisu met rauwe eieren. Volgende keer maar ik er bij dit recept maar zes glazen van, kunnen we er drie dagen van eten. Een bijkomend voordeel bij dit recept is dat hij niet lang in de koelkast hoeft op te stijven. (Het is zo lastig om er vanaf te blijven) 

Verder heb ik nasi gemaakt zonder zakje of pakje. Het recept is afkomstig van Spil van het gezin. Smaakte goed, had dezelfde hoeveelheden gebruikt als aangegeven was, maar ik moet zelf nog even balans vinden tussen de hoeveelheden. Hij mag van ons nog iets pittiger. 

En vandaag maakte ik een heel lekker toetje, waar je maar drie ingrediënten voor nodig hebt! Toblerone-mousse. Recept komt van deze inspirerende site. Als je interesse hebt in gezond voedsel (e-nummervrij, vrij van geraffineerde suikers en tarwewitmeel) en leefgewoontes is dit een hele leuke site waar je uren op kunt rondkijken. Dit is een recept wat ik nog wel ga maken. Kreeg ook meteen al ideeën om de mousse te gaan gebruiken voor taart of in combinatie met lange vingers. 

Goed, dit waren voor dit keer de recepten weer! Reacties altijd welkom en nieuwe recepten natuurlijk ook!

Groetjes, 
juf Leej






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..