maandag 6 januari 2014

Jeans-tas



In de afgelopen vakantie had ik de planning om een jeans-tas te maken. Ik had het idee al eerder en al hele leuke voorbeelden gevonden op internet. 

Marieke van Sew Natural heeft bijvoorbeeld erg leuke tassen (kijk)! Bij haar kun je ook patronen kopen. Deze tas maakte zij van een spijkerbroek. 

Ik had een tijdje terug al een werkbeschrijving gevonden. Aan de hand daarvan heb ik de broek gemaakt. Hennie heeft er 7 blog-berichten van gemaakt waarin ze uitlegt hoe ze zo'n jeans-tas maakt. Heel erg duidelijk (althans, ik begreep het!). Werkbeschrijving kun je hier vinden. Op deze site vind je er een werkbeschrijving in het Engels. 



Het zijn helemaal mijn kleurtjes geworden! Ik heb de tas nog wat opgepimpt met een sleutelhanger die ik nog had liggen, wat knoopjes erop vastgezet en wat lintjes bij elkaar gebonden. Misschien ga ik 't nog eens veranderen. 
Op de kontzak heb ik applicaties gestreken. Hema heeft erg leuke applicaties!

Deze oude spijkerbroek is van mijn man geweest. Ik was blij dat hij eindelijk een kapotte had! Meer dan welkom...je kan er zulke leuke dingen meemaken. Als je de broek binnenste buiten draait kun je hem gebruiken als binnentas (met vakjes!) voor een gehaakte tas. De tas heeft het formaat van een shopper. Met een kinderspijkerbroek krijg je meer formaat handtas. 

Die tas past perfect bij mij!
Ik ben helemaal trots op mijn naaimachientje! Op het laatst was naald 80 krom, heb er daarna naald 100 in gedaan. Maar 't ging veel beter dan verwacht. Jeansstof is soms zo tobben. 

Als je op internet even gaat zoeken wat je van een oude spijkerbroek allemaal kunt maken, dan gooi je geen spijkerbroek meer weg! Hieronder twee links naar wat 'jeans-inspiratie':



Creatieve groetjes,

juf Leej

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg, er ligt bij mij ook een jeans van mijn vriend te wachten tot het een tas is geworden. En dat rode ruitje had zomaar van mij kunnen zijn. Tja af en toe ga ik vreemd met rood. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Leej, wat Geweldig!!!! Super, super leuk vind ik hem geworden!!! En wat een mooie broek heb je ervoor gebruikt, kan me voorstellen dat je erop zat te wachten dat hij op een andere manier gebruikt kon worden!! Bedankt voor je mailtje!!! Wat ga je allemaal nog meer maken van een oude jeans??
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ben dol op rood/wit geruit. Geen idee wat ik er nog meer van ga maken.

      Verwijderen
  3. wowww hij is gaaf zeg ♥ ik heb geen verstand van naaimachines maar ik denk naald 100 dat ie extra dik is, omdat spijker nogal hard is ???... een pronkstuk om mee te lopen ( of te zitten hahaha )

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..