dinsdag 24 december 2013

Tutorial Cupcake-krans

Kerstvakantie.... Nou die vliegt in de regel voorbij! In het begin denk ik altijd écht twee weken vakantie. Maar als je de feestdagen en andere bezigheden (die ik in de kerstvakantie plan) er vanaf trekt heb ik naar mijn gevoel 't eigenlijk nog drukker dan dat ik geen vakantie heb. Maar toch maak ik nu maar even tijd om hier wat te typen. Ik moet jullie namelijk nog iets laten zien wat ik in november al heb gemaakt. Ik laat meteen zien hoe ik het heb gemaakt, ter voorbeeld of ter inspiratie. 



Als ik in de stad ben loop ik altijd even de Xenos binnen. Een gevaarlijke winkel voor mij hoor! Ze hebben er zoveel leuke dingen. Dit keer kocht ik kleine cupcakevormpjes en 2 piepschuimharten. De ingrediënten voor deze krans. 

Wat heb je nodig?



- 2 pakjes minicupcakevormpjes (in totaal gebruik je er ongeveer 120)
- 2 piepschuimkransen 
- Kopspelden (ik gebruikte dezelfde als van het 'Appeltaartje') 

Hoe ga je het doen?

Je begint met één krans (Ik leg straks uit waarom ik twee kransen gebruik). Ik deed per krans dezelfde kleur cupcakevorm, maar hierin kun je natuurlijk in variëren. 

Prik met een speld in het midden van het papiertje.


Prik daarna in de piepschuimkrans.
Prik ze telkens dicht naast elkaar.
Alleen de bovenkant en zijkanten van de krans
 vol prikken, onderkant is niet nodig.
En zo ga je verder.
De papiertjes vormen zich vanzelf, dus níét vouwen
(dan heb je minder kans op scheuren)

                                        
Je merkt nu wel dat de spelden langer zijn
dan de dikte van de piepschuimkrans.
Dit los je op door straks de tweede krans
hierop vast te 'prikken'. 

Als de eerste kant helemaal naar je zin is, draai je hem om. Pas op de spelden! Je maakt hierop de tweede krans vast. Deze steek je ook vol met cupcakevormpjes (in mijn geval, de blauwe). Je hebt nu een krans met twee kanten. Alleen aan de zijkant heb je nu nog gevaarlijke speldenpunten zitten, die heb ik er met een nijptang eraf geknipt. 


Aan de bovenkant heb ik een lint vastgeknoopt en deze krans hangt nu achter mijn keukenraam. Ideaal zo'n krans met twee kanten. Het is trouwens ook niet heel veel werk om hem te maken. Binnen een half uur heb je hem af. 



Ik wens jullie allemaal goede Kerstdagen!

Creatieve groetjes,

juf Leej

3 opmerkingen:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..