zaterdag 23 november 2013

Naai een speldenmapje

Ook last van rondslingerende spelden en naalden? Nou, dat hád ik wel. Ik vond het hoogtijd om een oplossing te zoeken, want het wordt toch wel gevaarlijk als je telkens je naald kwijt bent. En die oplossing vond ik by Miekk (wat nu Sew Natural geworden is). Ze heeft een heel leuk patroon voor een speldenmapje. 


Ik ben geen held in het naaien, maar zij heeft leuke patroontjes met een hele duidelijke uitleg. Want dit patroon is eigenlijk gewoon quilten. Terwijl me dat echt een geduldwerkje leek. Alleen die kleurtje bij elkaar zoeken is al een feest! (Je hoeft niet eens veel stof te hebben, ik heb er zelf stukje van een 'boerenzakdoek' erin gebruikt)

Hoe gebruik ik het speldenmapje? Nou zeker niet alleen als speldenmapje. Er passen ook nog twee haaknaalden naast de binnennaad (heb ik er zelf even bij bedacht). En als ik het dichtdoe past mijn schaar er ook nog tussen. Met dit mapje en kan ik lekker aan de slag. Scheelt heel wat zoekwerk!





Ik vond het zo leuk om ze te maken, dat ik er wel twee heb gemaakt. De rode heb ik in gebruik. Hoe kan het ook anders, rood is echt mijn kleur!

Het patroon vind je hier. Enne... vergeet niet verder rond te neuzen op haar blog! Trouwens, die zonnebrilzakjes die ik in dit blogbericht aan jullie liet zien, zijn ook gemaakt met een patroon van haar. 

Geniet van het weekend! 

Creatieve groetjes,

juf Leej

1 opmerking:

  1. wauw, wat leuk! Die ga ik ook eens proberen te maken, heel tof . Thanx voor de tip, en een fijne zondag xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..