dinsdag 5 november 2013

Cadeau voor onze nieuwe neef!

Afgelopen weekend is onze nieuwe neef geworden. Dus dit keer geen juf Leej, maar tante Leej. Heerlijk weer zo'n kleintje!

Ik had vorig week al besloten om een cadeautjesmand te maken. Het was een beetje lastig, want zou het nu roze of blauw worden? Grotendeels wat neutrale dingetjes gekocht, maar de finishing touche zou roze of blauw zijn. Ik vond dat er ook wel een gehaakt 'iets' bij moest zijn. Dit schattige knuffeldoekje vond ik erg lief. Dus juf Leej was er eind vorig week al dapper aan begonnen. Mijn gevoel zei dat het roze ging worden, ik was er ook stellig van overtuigd. We gaan maar nooit meer op mijn gevoel af... Want ik had het gewoon helemaal fout!




Zondag is onze nieuwe neef geboren. En maandagavond zouden we er naar toe gaan. Dat betekende dat ik heel hard heb gehaakt, en het is me nog gelukt ook. De blauwe versie. En er moesten natuurlijk nog een berg cadeautjes worden ingepakt. Omdat het al zo vlug donker was heb ik geen foto's van hoogdravende kwaliteit kunnen maken. 






Ik kan hier nog niet schrijven wat ik er allemaal in de mand heb gestopt omdat er nog een heleboel pakjes uitgepakt moeten worden. 



Globaal:
1e dag, heb ik een stoere trui gegeven. 
2e dag, dit knuffeldoekje
3e dag, 2 cadeautjes, voor beide broers één. 
4e dag, iets voor de baby
5e dag, iets voor mama
6e dag, iets voor de baby
7e dag, iets voor papa
8e dag, iets voor de baby
9e dag, iets voor de baby
10e dag, iets voor de baby

Ik heb met stickers aangegeven voor welke dag het was. De persoonlijke cadeautjes voor de overige gezinsleden heb ik voorzien van een klein kaartje. 

Trouwens het idee van cadeautjesmand kun je ook nog op andere manieren toepassen. Bij iemand die langdurig herstel tegemoet gaan bijvoorbeeld. Voor iedere dag een klein cadeautje. Zomaar wat ideetjes: senseomokje met koffiepads, potje met snoepjes, fotolijstje, badschuim/douchegel en een zelfgemaakt iets! Succes verzekerd. 

Ik 'spaar' zulke cadeautjes ook wel's op. Dus als ik iets leuks en goedkoop tegenkom, dan hamster ik alvast. Komt altijd wel een keertje van pas. En winkels als Action, Zeeman, Xenos en Wibra zijn hier ideaal om de kosten wat lager te houden. 

Creatieve groetjes,

Tante Leej

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..