woensdag 18 september 2013

SnailMailInspiratie (2) Thee en chocolade (tutorial)

Ik raak een beetje over-creatief. Dat wil zeggen: ik heb te veel ideeën. En daarbij komt dat ik me opgegeven heb voor 2 swaps. Niet zo heel slim, want het valt in dezelfde periode. Maar ik doe mijn best om het allemaal op tijd op de post te hebben. 

Vorig week heb ik nog wel even geknutseld. En heb ik leuke ideetjes voor jullie voor in de snailmail. 

Een mapje....

Als eerste, de theezakjes in de snailmail. In bijna iedere snailmail zitten ze wel. Op internet heb ik een leuk idee gevonden. En dat wil ik jullie in foto's laten zien. Onderaan dit bericht zie je het kopje 'Mijn inspiratiebronnen', daar kun je de website vinden om dit ook zelf te gaan maken. 









...wat je kunt openklappen...



..om theezakjes in te doen!
Als je dit blogbericht (SnailMailInspiratie (1) Boekvorm) van mij heb gelezen, dan kun je deze het combineren met dit idee. Hoe dan? Maak dan een mapje zonder kaftje erom heen, maar maak alleen het binnenste (waar je de theezakjes instopt). Alleen je moet de halve cm in het midden eruit laten (dus je hebt halve cm minder nodig). Ik heb het in het boekje genaaid. Voor de duidelijkheid een foto:

Dit maak je...

En zo, naai je het in het boekje
Tip:
Gebruik hiervoor wel stevig papier (bijv.hobbykarton). Ik heb het geprobeerd met een bladzijdes uit een tijdschrift, wat grandioos mislukte. 


En het tweede wat ik jullie wil laten zien is een klein doosje waar je 2 Merci-reepjes in kwijt kunt. Ik stop meestal in een snailmail thee met lekkere chocolaatjes. Omdat het zo'n lekkere combinatie is! Nergens op internet kon ik een leuke verpakking vinden. Wel voor 6 reepjes, maar dat jaagt je nogal op porto-kosten. Daarom heb ik er eentje voor jullie gemaakt. 

Tutorial Mercireepdoosje (voor 2 reepjes)

Hoe ga je het doen?

1. Teken en snij de volgende stukken uit je hobbykarton:

- Groot stuk 20x3.5cm
- Klein stuk 5x3cm (2x)



2. Nu gaan we rillen. Dit doe je met stanleymes. Niet al te hard op je stanleymes drukken, maar heel licht. (er moet een sneetje komen in het bovenste laagje van het karton)

Het grote stuk karton rillen op 5 en 6 cm en 14 en 15 cm (van te voren af tekenen!)

De 2 kleine stukken karton rillen op 1 en 2 cm (in de lengte)



3. Grote stuk in elkaar vouwen, klein stukjes vouwen en aan de zijkant er tussen lijmen. Bovenste flap overlapt het 'doosje'. Je kunt sluiten met stukje magneettape/klittenband/lint
/washi-tape. 

4. Maak er iets leuks van met tape/lintjes/ponsjes/stickertjes etc. 




Dit is je eindresultaat:

Magneettape van de Hema gebruikt
 (ben ik niet helemaal tevreden over)

Met gekleurd raffia dichtgebonden.

In het snailmailboekje geplakt
(werd wel zwaar)


Het eindresultaat van de SnailMailInspiratie:


Mijn inspiratiebronnen:
* Voor het theezakjesmapje: de site www.snail-mail.nl, hier vind je de tutorial. 
* Voor het doosje voor de merci-reepjes heb ik inspiratie opgedaan op deze en deze site. 

Creatieve groetjes,

juf Leej

3 opmerkingen:

  1. heel erg leuk, en het lijkt op mijn theedoosjes.
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeen heb je!! Ik vind je blog erg leuk dus ik ga je volgen!! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lotte, welkom! Ik ga m'n best doen om het leuk te houden ;)

      Verwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..