dinsdag 10 september 2013

SnailMailInspiratie (1) Boekvorm

Toen ik begon met snailmailen vond ik het heel lastig wat ik er nou precies in zo'n envelop moest stoppen. En wat er nou precies van me werd verwacht. Maar eigenlijk zijn er helemaal geen regels voor. Het allerleukste is dat je een originele snailmail krijgt, waar een stukje creativiteit van de ander in gestopt is. 

Internet is een perfecte inspiratiebron voor mij. Ik kom allerlei ideeën tegen. Ik mix de ideeën en maak iets van mezelf. Ik heb ondertussen ook hele leuke sites gevonden met enorme leuke ideeën. Wat SnailMailInspiratie wil ik met jullie delen. 

Vandaag wil ik jullie een leuke vorm van snailmail laten zien. Ik kreeg hem namelijk zelf vorig week door de bus. Daarom heb ik vorig week zelf een snailmail opgesteld in dezelfde vorm. 

SnailMail in boekvorm 

Wat heb je nodig?
- Ik heb er 2 tijdschriften voor gebruikt, maar eentje zou ook kunnen. 
- (Washi)tape
- Stukje hobbykarton of wat steviger papier


Hoe maak je het?

  1. Verzin de maat van het boekje. Ik heb de helft van een A4 gebruikt en dubbelgevouwen. (Je werkt telkens met 2 bladzijdes tegelijk). Begin met je hobbykarton voor de kaft.
  2. Blader de tijdschriften door en knip er bladzijdes uit die mooi zijn om te gebruiken. Een stukje tekst erbij is niet erg, want die werk je later gewoon weg. Ik heb naast de kaft nog 3 bladzijdes geknipt, dus in totaal 6 bladzijdes en een kaft. 
  3. Vouw alle bladzijdes dubbel en vorm een boekje. De achterkant van blz. 1 plak je aan de kaft, de achterkant van blz. 2 plak je aan de achterkant van blz. 3 en zo maar door. 
  4. Let op de randen van de bladzijdes! Knip/Snij die eventueel nog bij. Om het helemaal netjes te krijgen is lastig. Daarom geeft (washi)tape de oplossing. Plak langs alle randen tape. Je krijgt meteen een heel ander boekje. 
  5. Je kunt nu het boekje gaan invullen naar eigen inzicht. Waar ik tegen aan liep tijdens dit project is dat het geheel te dik werd om door de brievenbus te stoppen en ik heb één en ander aan moest passen. Je kunt het voorkomen door de 'dikke materialen' verspreid over het boekje te plakken. 
Nog wat foto's:

Stap 3


Stap 4 Dit is de kaft

En zo ziet de binnenkant eruit. Verrassende kleurencombinaties!






Mijn inspiratiebronnen:

* De site van de Snailmail Magazine, de inspiratie komt hier 'n beetje vandaan.
* Dit blogbericht van Vier Vandaag
* En het internet algemeen. Ik zie zoveel en soms vergeet ik het wel's te pinnen of op te slaan. 

1 opmerking:

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..