dinsdag 6 augustus 2013

Snailmail (2)

Misschien hebben jullie het al wel door, ik probeer iedere week een bericht te plaatsen op mijn blog. En het leukste is natuurlijk dat het iets nieuws is én nog inspirerend ook. Maar al is het vakantie, deze juf werkt ook in de vakantie. En heeft het zelfs in de vakantie nog drukker, dan daar buiten. Na een lange werkdag zijn er nog zoveel andere verplichte nummers om te doen. En ja die hitte, halveert mijn energie ook nog eens. Kortom, weinig tijd om te haken. Zelfs mijn zomer-vakantie-haak-project ligt verloren in een hoekje. 

Ik zat onder werktijd te bedenken wat ik vanavond eens op mijn blog ging vertellen. Ik kon niet meteen iets bedenken. Natuurlijk heb ik 1001 dingen nog om te laten zien, maar het is allemaal nog niet helemaal af of ik wil het nog een aantal keer vermenigvuldigen en dan pas aan jullie laten zien. Maar....de inspiratie voor dit blogbericht kwam helemaal vanzelf. 

Na mijn werkdag, snel naar huis, groenteboer, aardappels schillen, groente klaarmaken.... En toen pas zag ik de deurmat. En vandaag was'tie bijzonder. Want er lag post! Naast mijn loonstrookje lag een dikke envelop. Ik had niets besteld, ik kon me niets herinneren. Of zou..het een snailmail zijn?! Dat kon toch eigenlijk niet. (Ik had jullie vorig week mijn snailmail laten zien, maar de sleutelhanger die ik had gemaakt paste niet door de brievenbus. Moest ik een andere maken. In het gezellig schemerlicht ging ik met rood haken ipv met fuchsiaroze en daar kwam ik pas de volgende dag achter. Al met al ging 'tie pas vrijdag op de post) Maar de envelop zag er zo gezellig uit!


Het was werkelijk de allereerste snailmail die ik kreeg! Wat een feest... Je wordt er écht blij van! Vooral als je het nog helemaal niet verwacht had. De inhoud was super leuk. Zo genieten om die envelop open te maken en te bekijken. 


Ik ben een eerste klasse geluksvogel. Ik kreeg de snailmail van Anne. (ze heeft een heel leuk blog *KLIK*) Je vraagt je vast aan waarmee ik dan zoveel geluk heb. Ik zal eens uitleggen wat er in die leuke envelop zat, dan begrijp je het vanzelf. 

- Stickertjes (2 keer, zelfgemaakte en een leuk stickervelletje)

- Gelukspoppetje (nou ja, eendje) voor aan de sleutelbos. Heel fijn gehaakt, met haaknaald 1.5, schreef Anne. Nou, zo'n fijne haaknaald heb ik niet eens!

- Thee, in zelfgemaakte zakjes. Ik wist niet eens dat dat kon. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar dat komt zeker. En Anne, mocht je dit lezen: Ik ben dol op thee!

- Notitieblokje. Mooi...daar kan ik mijn snailmail-administratie in bijhouden. 

- En nu komt het mooiste. Een zelfgemaakte stempel! Ik heb op andere blogs wel eens prachtige stempels gezien, maar ik krijg er gewoon zelf eentje!! Hij ziet er super mooi uit. Kijk zelf maar:


O ja, mocht je ook zo'n stempel willen. Ik zag op Anne's blog dat ze van ruilhandel houd. Anne, super bedankt!


Alles nog eens op een rijtje. Het ligt hier op tafel, ik geniet er iedere keer als ik er naar kijk, van. En heb snel aan Tante Jannie laten weten, dat ik wel weer een nieuwe snailmail wil maken. Ik geloof dat het verslavend werkt!

Aan gezien Tante Jannie een weekje vakantie houdt, wachten we rustig af. En mocht de verveling toeslaan, dan kunnen we nog een lekker taartje maken. Ik heb laatst een advocaat baveroistaart gemaakt. Heel simpel, snel maar erg lekker. Je kunt het recept vinden op de site van dr.Oetker. 

Do small things with great love!

Juf Leej








3 opmerkingen:

  1. :) wat fijn dat de post goed aangekomen is en dat je er blij mee bent! Het was erg leuk om te doen.
    Liefs, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk zeg! Die stempel is ook echt zoooo gaaf! En zo netjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf he! Ben er ook zó blij mee! Leuk om het als snail-mail-logo te gebruiken!

      Verwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..