dinsdag 20 augustus 2013

Donkey

Zoals beloofd: mijn zomer-haak-project. Naast monkey, hebben we nu ook Donkey. Wat is hij leuk! Kijk zelf maar:






Er zit wel een berg werk aan! Eerst alle onderdelen apart haken. Ik stond er verbaasd van hoe 'echt' het pootje eruit kwam te zien.



Het patroontje heb ik van Angelique. Zij heeft het uit een oude Ariadne en verzon er zelf de mandjes bij met groenten. Die zijn écht leuk om te maken! De worteltjes vind ik zo schattig!





Voor het haken van de ezel heb ik Catania-katoen gebruikt. Ongeveer 1,5 bol licht grijs. En dan nog donkergrijs en een beetje wit en zwart. Gehaakt met haaknaald 3. Ezeltje is ongeveer 16 cm hoog. De groenten gehaakt met haaknaald 2. Bij sommige groenten heb ik acryl gebruikt, maar voor anderen ook Catania. (Lag een beetje aan de kleuren)





Voor het haken kun je heel wat uren uittrekken. Bij het patroon moet je ook zelf af en toe nadenken en tellen en vooral opletten. Voor het in elkaar zetten heb ik zéker een middag nodig gehad. Maar ja, ik had te weinig vulling in de nek gedaan, en het witte gedeelte van de buik moest ik nog 's losmaken omdat het verkeerd zat. En de manen is ook een hele klus. De oren zijn écht ezelsoren, erg eigenwijs. Misschien moet ik ze er anders aan naaien?  Eind resultaat is erg leuk, en daar deden we het voor! 

1 opmerking:

  1. Wat een leuk ezeltje is het geworden en het mandje met groente, helemaal leuk. Nu al benieuwd naar je nieuwe project
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je een reactie achter laat! Ik zal hem met plezier lezen..